YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Wednesday 29 April 2015

Program Kembara Qiam Bersama Menteri Besar

Yayasan Pembangunan Islam Darul Ridzuan (KADIR) melaksanakan satu lagi aktiviti tahun ini, Kembara Qiam Bersama Menteri Besar, sebagai tambahan kepada pelbagai program yang dianjurkan sejak lebih lima tahun lalu.
Pengerusinya, Datuk Azhar Ahmad berkata, sebagai permulaan, program akan diadakan di Majlis Felda Besout 1 di Daerah Batang Padang, pada 1 Mei ini.
Menurut beliau, sekiranya tiada halangan, program itu akan diadakan dua kali sebulan, dengan pelbagai aktiviti seperti tazkirah oleh Menteri Besar dan pemeriksaan kesihatan.
"Buat pertama kalinya, kita akan membawa ambulans KADIR bersama-sama pasukan doktor sukarelawan KADIR untuk melakukan pemeriksaan kesihatan," katanya pada sidang media di pejabatnya di sini pada Isnin.
Menurut Azhar, selain daripada tazkirah Dr Zambry yang diadakan selepas solat Subuh, aktiviti lain yang turut diadakan ialah zikir munajat bersama-sama anak-anak tahfiz, ramah mesra dan sarapan bersama rakyat.
Beliau menambah, Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBU) juga akan melaksanakan beberapa aktiviti seperti Kedai Bergerak 1 Amanjaya dan penyerahan kiosk Amanjaya.
Di samping itu, kata Azhar, Menteri Besar turut akan melakukan upacara pecah tanah projek Dewan Semaibakti Felda Besout 2
Beliau berharap penduduk yang tinggal di sekitar kawasan tersebut dapat bersama-sama menghadiri program itu dan mengambil bahagian di dalam aktiviti yang akan diadakan.
Azhar memberitahu, selain daripada kemudahan ambulan yang bernilai kira-kira RM200,000, KADIR juga bercadang untuk menyediakan kemudahan van jenazah bagi memberi perkhidmatan kepada golongan yang memerlukan.

No comments:

Post a Comment