YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Sunday 19 April 2015

Perak Sokong Penuh Kepimpinan Najib

Kerajaan negeri Perak menyokong penuh kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak untuk terus menerajui negara.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, sokongan yang diberikan itu juga seiring dengan sokongan yang dinyatakan oleh Kelab Ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional (BNBBC) Perak baru-baru ini.
Menurut beliau, adalah tidak adil bagi barisan kepimpinan negeri yang berperanan sebagai pentadbir jika tidak bersama-sama dengan pemimpin nombor satu itu dalam mentadbir negara.
"Bayangkan dalam keadaan sukar yang dihadapi oleh Najib kita membiarkan beliau bersendirian. Tentunya adalah tidak adil bagi kita sebagai pentadbir yang mengetuai negeri, tidak bersama dan menyokong beliau," katanya dalam satu sidang media di Ipoh pada Selasa.
Dr Zambry berkata, segala kritikan yang dilemparkan terhadap Najib termasuk mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini adalah satu tindakan tidak wajar.
"Itu hanyalah pandangannya, kita yang mentadbir ini perlu teruskan perjuangan dan tak diganggu oleh satu pandangan.
"Selain itu, mengaitkankan beliau dengan kes yang telah pun diputuskan oleh mahkamah, bagaimana perkara seperti itu tiba-tiba menjadi sesuatu yang sahih?" ujar beliau.
Dr. Zambry juga menyatakan keyakinannya bahawa segala tuduhan yang dilemparkan terhadap pemimpin nombor satu negara itu akan terjawab tidak lama lagi.
"Yang paling penting ketika ini adalah meneruskan kecermelangan kepimpinan dan juga membukti serta memperjelaskan bahawa apa yang dilemparkan itu adalah tidak benar. Saya percaya Perdana Menteri akan melakukan kesemuanya itu," kata beliau.

No comments:

Post a Comment