YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Wednesday 15 April 2015

Pemuda UMNO Perak Tambah Lebih 3,000 Ahli Baharu

Pergerakan Pemuda UMNO Perak berjaya menambah 3,397 ahli baharu sempena pelancaran Program Jelajah Kempen Penambahan Ahli Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.
Naib Presiden UMNO Malaysia, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata, angka itu mencerminkan usaha keras kepimpinan UMNO negeri ini dalam memastikan bilangan ahli parti itu terus berkembang.
Sambil mengucapkan syabas kepada Pemuda UMNO Perak, beliau menyifatkan ia sebagai usaha terbesar selama ini dengan penambahan ahli baharu UMNO.
“Usaha ini amat penting untuk kita bagi mempastikan kesiapsiagaan menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan datang,” katanya selepas merasmikan program itu di Bangunan UMNO Perak, Ipoh pada Ahad.
Beliau memberitahu, bagi persiapan PRU-14, UMNO tidak akan hanya menumpukan kepada usaha meramaikan ahli, tetapi dalam masa sama menggalakkan ahlinya mendaftar sebagai pengundi.
Jelas beliau, pendekatan itu bukan hanya akan digerakkan oleh UMNO tetapi juga akan menjadi budaya rakan-rakan komponen Barisan Nasional (BN).
Selain itu, kata Shafie, usaha menambat semula hati bekas ahli UMNO turut akan dilakukan bagi memastikan mereka kembali menyokong UMNO.
“Kita perlu tambat hati mereka kerana kita bukan hanya daftar ahli yang baru bahkan perlu ada usaha untuk memastikan yang dahulu memberikan sokongan kepada UMNO kembali," ujarnya.
Tambah beliau, pihaknya kini juga mensasarkan untuk menarik seramai mungkin daripada tiga juta pengundi baharu di negara ini

No comments:

Post a Comment