YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Monday 27 April 2015

Pertunjukan Tatu Sempena Pertabalan Sultan Perak

Pertunjukan tatu sempena Pertabalan Sultan Perak yang akan berlangsung pada 16 Mei depan di Stadium Indera Mulia, Ipoh bakal menjanjikan pengalaman unik kepada para pengunjung.
Panglima 2 Briged, Brigedier Jeneral Mohammad Ab. Rahman berkata, pertunjukan gabungan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) itu akan bercirikan kenegerian Perak dan dijangka bakal menarik lebih 20,000 pengunjung.
"Selepas berpuluh tahun kewujudan Tatu, pada kali ini ia akan diadakan dengan mengambil kira objektifnya iaitu sempena pertabalan Sultan Perak yang baharu.
"Ianya akan menyajikan persembahan lagu-lagu negeri ini, tarian kebudayaan dan gimik pelancaran yang sangat unik daripada sebelum ini," katanya ketika perasmian promosi program itu di Lapang Sasar 2 Rejimen Renjer Diraja Kem Syed Putra Ipoh pada Khamis.
Beliau menambah, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah dan Raja Permaisuri Perak, Tuanku Zara Salim turut berkenan berangkat menyaksikan pertunjukan itu.
Kata beliau, antara pengisian menarik sepanjang program itu ialah persembahan pancaragam dari Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta Polis Diraja Malaysia, pertunjukkan Gimnastik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dan pertunjukkan kepakaran Gerak Khas ATM.
"Ianya akan melibatkan 1,430 anggota yang akan menjayakan tatu ini termasuk dari ATM, PDRM serta orang awam.
"Pada 14 Mei ini juga, kita sudah mulakan pameran-pameran yang melibatkan ATM dan juga kerjaya sehingga acara kemuncak iaitu pada 16 Mei," ujarnya.
Tambah beliau, pameran yang bermula 14 hingga 16 Mei itu juga akan melibatkan pameran kesenjataan, ketenteraan dan kenderaan bersenjata.
Orang ramai dijemput hadir ke program itu yang bermula 14 Mei ini dan acara kemuncaknya pada 16 Mei 2015, jam 7.30 malam.

No comments:

Post a Comment