YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Saturday 28 March 2015

Majoriti Kaum Cina, India Turut Terguris Tindakan Pembangkang


Majoriti masyarakat Cina dan India di negeri Perak turut terguris dengan tindakan biadap pembangkang yang berpakaian hitam ketika perasmian Sidang DUN oleh Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah pada Selasa.
Pengerusi MCA Perak, Datuk Dr Mah Hang Soon (BN - Chenderiang) ketika mencelah perbahasan Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib (BN - Slim), beliau berkatan majoriti masyarakat Cina di negeri ini sayang kepada Sultan Nazrin.
Oleh itu, kata beliau, perbuatan yang dilakukan oleh pembangkang semalam juga telah melukakan mereka.
Sementara itu, Ketua Pemuda MIC Perak, M. Veeran yang ditemui diluar Sidang DUN juga yakin majoriti masyarakat India di negeri ini tidak bersetuju dengan tindakan pembangkang itu.
"Saya percaya, majoriti kaum India di negeri ini juga sayangkan Tuanku dan turut terkesan dengan tindakan biadap pembangkang," katanya.
Sehubungan itu, Veeran berharap rakyat dapat menilai tindakan wakil rakyat pembangkang itu dan menghukum mereka apabila sampai masanya.
"Sebagai wakil rakyat, mereka sepatutnya menunjukkan contoh yang baik, saya yakin rakyat juga tidak setuju dengan tindakan mereka semalam," ujarnya.

No comments:

Post a Comment