YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Saturday 14 March 2015

30,000 Sertai Malam Cinta Rasul Kerian Berselawat



Malam Cinta Rasul Kerian Berselawat yang berlangsung di Mini Stadium Bagan Serai pada Khamis mendapat sambutan di luar jangkaan dengan kehadiran kira-kira 30,000 umat Islam.
Mereka yang terdiri daripada penduduk dalam daerah Kerian dan kawasan sekitar datang seawal jam 6 petang ke mini stadium itu untuk mendengar persembahan qasidah dan selawat nabi daripada tokoh nusantara, Habib Syech Abdul Qadir As-Seggaf bersama kumpulan anak-anak al-Barakah dan al-Ansori.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir bersama-sama pegawai Kewangan Negeri, Datuk Mohd Ghazali Jalal, ADUN Alor Pongsu, Datuk Sham Mat Sahat, Ahli Parlimen Bagan Serai, Dr Noor Azmi Ghazali dan Pengerusi Yayasan Kemajuan Islam Darul Ridzuan (KADIR), Datuk Azhar Ahmad turut hadir pada program itu.
Menurut Azhar, kehadiran umat Islam membanjiri Mini Stadium Bagan Serai itu adalah semata-mata kerana rasa cinta dan kasih sayang kepada Rasulullah S.A.W.
"Sambutan adalah diluar jangkaan dengan kehadiran 30,000 pengunjung dan ini jelas membuktikan mereka datang semata-mata kerana rasa cinta dan kasih saying kepada Rasulullah S.A.W," katanya ketika ditemui selepas program itu.
Beliau yakin, program itu juga merupakan hiburan alternatif yang tidak melanggari hukum Allah.
Selain program di sebelah malam, pelbagai aktiviti dianjurkan di sebelah siang, antaranya karnival jualan dan pertandingan nasyid


No comments:

Post a Comment