YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Sunday 5 January 2014

GTP akan terus dilaksanakan-PM


PUTRAJAYA 6 Jan. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan komited melakukan perubahan melalui Program Tansformasi Kerajaan (GTP) pada tahun ini dan tahun-tahun akan datang memandangkan tempoh untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju semakin pendek.
Walau bagaimanapun tegas Perdana Menteri segala pembaharuan yang berlaku turut mengambil kira pandangan dan hasrat supaya kerajaan tidak melaksanakan sesuatu yang boleh membebankan rakyat.

Selain itu katanya perubahan yang sedang diusahakan oleh kerajaan ketika ini bertujuan meletakkan ekonomi negara pada kedudukan kukuh sekali gus mampu memberi kesejahteraan kepada rakyat.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada Perhimpunan Bulanan Jabatan Perdana Menteri di Dataran Perdana hari ini

Dalam ucapannya Perdana Menteri turut menyentuh mengenai kepentingan menangani satu-satu isu dengan matang serta tenang dan bukannya secara emosi.
"Jadi bila ada isu berbangkit harus tanganinya bukan dengan emosi tetapi kematangan dan ketenangan berdasarkan kepada penyelesaian, berasaskan kepada peraturan undang-undang serta pendekatan dialog dengan semua pihak," ujar Perdana Menteri lagi. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment