YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Sunday 24 May 2015

Najib Pemimpin Berkualiti, Sentiasa Utamakan Rakyat - Dr Zambry


Rakyat harus berbangga kerana Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak merupakan seorang pemimpin negara yang mempunyai kualiti.
Menurut Menteri Besar, Datuk Seri Abd Kadir, sebagai Perdana Menteri, Najib sentiasa mengambil berat hal-hal dan masalah rakyat.
Beliau berkata, sepanjang Najib menjadi Perdana Menteri dan beliau pula sebagai Menteri Besar, setiap kali mengadu hal berkaitan masalah negeri Perak termasuk yang tidak ada tercatat dalam pembangunan bajet Rancangan Malaysia telah diluluskan oleh Perdana Menteri.
“Setiap kali kita mengemukakan agenda pembangunan negeri, adakalanya tidak adapun tercatat di dalam pembentangan bajet tetapi YAB Perdana Menteri seringkali bertanya apakah ini untuk rakyat Zambry?
“Saya kata pada dia yes sir…yang kita buat ini, yang kita kemukakan ini adalah untuk rakyat dan beliau sekaligus mengatakan kita buat untuk rakyat, saya luluskan untuk rakyat,” katanya disambut tepukan 20,000 rakyat yang hadir.
Dr Zambry berkata demikian semasa berucap di Majlis Lawatan Kerja Perdana Menteri Ke Negeri Perak di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) Gopeng pada Sabtu.
Beliau juga menarik perhatian hadirin semasa ketibaan Najib di Sekolah Menengah Simpang Pulai untuk ke majlis itu, semasa bersalaman dengan warga pendididik tiba-tiba Yang Dipertua PIBG sekolah itu menyerahkan sampul surat kepada Perdana Menteri.
“Buka surat itu… ini untuk apa ?, Yang Dipertua PIBG lalu menjawab YAB sekolah kami perlukan dewan bolehka YAB...dia kata insyallah saya lulus untuk itu,” kata Dr Zambry lagi.
Menurutnya, semasa menaiki bas menuju ke RTC pula, seorang ADUN turut menyerahkan surat kepada Perdana Menteri berhubung permohonan infrastruktur di kampung-kampung.
“Inilah keikhlasan dan kualiti seorang Perdana Menteri yang kita ada kerana sentiasa mengambil berat untuk menyelesaikan masalah rakyat,” ujarnya.
Dr Zambry turut mengucapkan jutaan terima kasih kepada Perdana Menteri kerana Perak merupakan antara negeri yang banyak menerima faedah pembangunan dalam RMK-11.
Beliau juga menzahirkan sokongan barisan kepimpinan BN negeri kepada Najib untuk meneruskan agenda pembangunan negara ke arah lebih cemerlang lagi.

No comments:

Post a Comment