YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Sunday 23 August 2015

Terbaikk Dato!!!!



Berkaitan isu 1MDB dan dana, Ahli UMNO perlu memeriksa fakta terlebih dahulu membuat persepsi kerana kutipan dana yang terlebih dahulu sebelum membuat persepsi kerana kutipan dana yang dibuat adalah semata-mata untuk kepentingan parti dan banyak tanggugjawap sosial koporat (CSR) yang dilakukan selama ini.

Oleh yang demikian, UMNO Bahagian Bagan Serai menyokong saranan supaya setiap parti mengistiharkan punca dan sumber kewangannya.dari sini baru kita tahu dana pembangkang dari mana, sama ada dalam atau luar negara, tauke-tauke atau sumber dari aktiviti haram. Ini yang ditentang pembangkang sewaktu kerajaan mencadangkan isu ini sebagai peraturan dan undang-undang.

Mereka bimbang tembelang mereka pecah. UMNO menerima dana bukan kerana memberi kontrak-kontrak kepada penderma. Pembangkang terima dana sebab dapat kontrak. Tetapi SPRM mengesahkan dana yang diterima UMNO melalui Presiden UMNO bukan rasuah dan juga bukan duit 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

UMNO Bahagian Bagan Serai berdiri teguh bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang tegas menyatakan kesediannya membentangkan akaun UMNO kepada masyarakat umum dengan syarat parti pembangkang juga mesti melakukan perkara yang sama.

UMNO Bagan Serai juga amat menyokong penuh perlantikan YAB. Dato' Seri Dr ahmad Zahid Hamidi Sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia dengan keyakinan mampu untuk membantu Perdana Menteri Mengembalikan keyakinan kepada parti dan negara srta membawa perubahan untuk meneruskan legasi dan asas perjuangan UMNO yang murni dan besar. UMNO Bagan Serai meyakini Dato Zahid akan melakukan perkara yang besar untuk parti,

No comments:

Post a Comment