YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

YB Sham Adun Yang Berjiwa Rakyat

Monday 23 June 2014

Pemilihan PKR Selangor Kecoh : Seorang Cedera Parah




KUALA SELANGOR, Proses pemilihan semula jawatan dalam PKR Kuala Selangor kecoh seketika apabila calon ketua cabang itu bertikam lidah dengan seorang penyokong calon lain.

Difahamkan, calon ketua cabang berkenaan, S. Manikavasagam menegur tindakan lelaki berkenaan kerana didakwa cuba berkempen di hadapan pintu masuk pusat pendaftaran undi di perkarangan Stadium Tertutup Kuala Selangor.

Bagaimanapun teguran Manikavasagam itu dikatakan dibalas individu berkenaan sehingga tercetus perang mulut namun kemudiannya dileraikan penyokong lain termasuk anggota jawatankuasa pemilihan parti (JPP) yang sedang bertugas.

Ketika diminta mengulas mengenai insiden tersebut, Manikavasagam berkata ia hanya sedikit salah faham.

"Ada orang tukar-tukar 'chai' (kertas nombor calon)... orang luar. Saya akan buat aduan kepada PKR pusat," katanya ketika ditanya pemberita selepas selesai mengundi.

Pada 15 Mei lepas Manikavasagam dikenakan tindakan oleh Jawatankuasa Disiplin PKR selepas digantung keanggotaan daripada parti itu namun arahan berkenaan ditarik balik jawatankuasa tersebut pada 11 Jun lepas.

Tindakan disiplin ke atas Manikavasagam itu berikutan kenyataan bekas anggota Parlimen Kapar tersebut menerusi media yang mendakwa pencabarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga Menteri Besar terlibat dalam politik wang semasa pemilihan pertama PKR Cabang Kuala Selangor pada 11 Mei lepas.

No comments:

Post a Comment